نکات بهداشتی -کادو

نکات بهداشتی : عادات مضری که باید هرچه زودتر آن ها را ترک کنید ! (بخش اول)

نکات بهداشتیعادات مضری که باید هرچه زودتر آن ها را ترک کنید !

در این مطلب نکات بهداشتی ذکر می شود که به شما می گوید چه عادات مضری که سلامتی تان را تهدید می کند و لازم است هرچه زودتر آن ها را ترک کنید.

  1. آدامس جویدن به طور مداوم

نکات بهداشتی -کادو

آدامس می تواند نفس شما را تازه و خوش بو کرده، و یا مانند فشردن یک توپ استرس دهانی به کاهش تنش شما کمک کند. اما اگر شما همیشه (روز و شب) آدامس بجویید، این امر می تواند فشار بیش از حدی بر روی فک شما وارد آورد. اگر شما بیش از حد از این مفاصل استفاده کنید، ممکن است به ورم مفاصل، یا درد موضعی در این ناحیه دچار شوید. به علاوه، بلع بیش از حد هوا می تواند منجر به ناراحتی معده شود. پس از جمله نکات بهداشتی که باید جدی گرفته شود ترک این عادت است.

  1. جویدن ناخن ها

نکات بهداشتی -کادو

یکی از عادات عصبی دیگری که باید ترک کنید و از جمله اصلی ترین نکات بهداشت به شمار می رود جویدن ناخن هایتان است. جویدن ناخن ها، می تواند به ناخن ها صدمه زده و منجر به عفونت پوست اطراف آن شود. علاوه بر این، این امر ممکن است ویروس های مختلف را به بدن وارد کرده، و منجر به بروز عفونت در دستگاه تنفسی فوقانی و عفونت های دیگر شود. این کار همچنین می تواند به دندان های شما صدمه زده، و یا حتی باعث شکستگی دندانتان شود!

به علاوه، دلایل روانی انجام این کار توسط شما باید مورد بررسی قرار گیرد. جویدن ناخن، معمولا یک عادت ناخودآگاه است که اغلب در صورت ابتلا به استرس و اضطراب، بدتر می شود. شما باید علل این اضطراب را پیدا کرده و قبل از اینکه بیش از این بر کیفیت زندگی شما تاثیر بگذارد، آن را برطرف نمایید. می توانید از لاک ناخن استفاده کنید و از این کار جلوگیری کنید.

  1. خودداری از مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان

نکات بهداشتی -کادو

آیا اغلب برای شما هم اتفاق می افتد که خسته بوده و بدون مراقبت از دهان و دندان (مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان) به رختخواب بروید؟ باید بدانید که عدم مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان می تواند بدتر از چیزی باشد که شما فکرش را می کنید؛ به خصوص اگر این امر به یک عادت بدل شود. عدم مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان، بزرگترین خطری است که سلامت و جلوگیری از پوسیدگی دندان های شما را تهدید می کند. دندان های ضعیف، یک عامل خطر بزرگ برای بسیاری از مشکلات از جمله عفونت های شدید، سوء تغذیه (به خصوص در سالمندان)، و همچنین بیماری های قلب و عروق به شمار می روند.

به همین دلایل، شما باید دو بار در روز مسواک زده، یک بار در روز از نخ دندان استفاده کرده، و به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. عدم پیروی معمول از این قواعد می تواند منجر به بروز التهاب و عفونت های لثه (علت عمده از دست رفتن دندان زودتر از موعد) گردد. شاید باورتان نشود ولی با مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی می توانید وزن خود را کاهش دهید.

  1. خیره شدن به صفحه کامپیوتر در تمام طول روز

نکات بهداشتی -کادو

کارمندان به طور متوسط هفت ساعت در روز را صرف خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر می کنند. این امر می تواند منجر به سندرم بینایی کامپیوتر شود. خیره شده به صفحه نمایش کامپیوتر در یک مدت زمان طولانی می تواند باعث ابتلای شما به مسائل بصری از جمله فشار چشم و حتی آسیب به شبکیه گردد.

تحقیقات در زمینه نکات بهداشتی مربوط به چشم و بینایی نشان داده که نزدیک بینی در ۳۰ سال گذشته بیش از ۶۶ درصد افزایش یافته است. و این افزایش به احتمال زیاد به علت صرف زمان بیشتری در داخل خانه و خیره شدن به صفحه نمایش می باشد. برای حل این مشکل، بهتر است از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ پیروی کنید: هر ۲۰ دقیقه، یک استراحت ۲۰ ثانیه ای انجام داده، و به چیزی در ۲۰ فوتی چشمان خود خیره شوید. این امر، فشار وارد آمده بر چشمان شما را کاهش داده و پلک زدن را (که می تواند منجر به خشکی چشم و تحریک آن شود) افزایش خواهد داد.

  1. نشستن برای یک مدت زمان طولانی

نکات بهداشتی -کادو

نشستن در تمام طول روز می تواند عواقب بدی برای سلامت ما داشته باشد. انجام این کار به صورت مزمن، ممکن است منجر به بروز انواع خطرات مرتبط با سبک زندگی بی تحرک از جمله افزایش وزن، دیابت و فشار خون بالا شود. راه رفتن در طول روز به بدن کمک می کند تا از ورم مفاصل پیشگیری کرده، و همچنین می تواند به جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا کمک کند. اغلب اثرات مضر به علت عمل ساده نشستن برای مدت زمان طولانی است.

مطالعات نشان می دهند که راه رفتن در اطراف به صورت دوره ای می تواند به حل این مشکل کمک کند. هنگامی که شما نشسته اید، باید به شکل مناسبی بر روی صندلی قرار گرفته و به این ترتیب، از گردن یا کمر درد پیشگیری نمایید. زانوهای شما باید در زاویه ۹۰ درجه قرار گرفته و کف پاهایتان به صورت صاف بر روی زمین بچسبد.

شما می توانید با انجام یوگا در اداره از فشار وارده ناشی از نشستن طولانی مدت در اداره بکاهید.

در بخش دوم تعدای دیگر از این عادات مضر را بخوانید.

منبع: rd

 




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *