صبح - کادو

کارهایی که باید شب ها قبل از خواب انجام دهید تا صبح راحت تری داشته باشید! (بخش اول)

کارهایی که باید شب ها قبل از خواب انجام دهید تا صبح راحت تری داشته باشید!

چگونه می توانید برای رضایت خود و اعضای خانواده، به صبح های آرام تر و بهتری دست یابید؟ چگونه می توانید صبح ها بدون احساس خستگی از خواب بیدار شوید؟ فقط دو راه برای به دست آوردن زمان بیشتری در آغاز روز وجود دارد: صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید (گزینه غیرممکن و نامحبوب!)، و یا شب ها کارهای بیشتری انجام دهید.

از یک برنامه خواب استفاده کنید.

صبح - کادو
شما می توانید با استفاده از یک برنامه خواب مناسب در تلفن همراه خود، از مجموعه ای از زنگ های خاص برای بیداری آسان بهره برده و زمان بیداری را در یک طیف زمانی معین (نه در یک ساعت خاص) تنظیم نمایید. شما حتی می توانید با استفاده از برنامه خواب کاربردی و محبوبی مانند اسلیپ سایکل (Sleep Cycle)، گوشی تلفن همراه خود را در هنگام خواب زیر بالشتان قرار داده و وضعیت خوابتان را براساس حرکات خود در طول مراحل مختلف خواب شبانه تجزیه و تحلیل نمایید. به این ترتیب، این برنامه مخصوص گوشی های هوشمند، شما را زمانی که در سبک ترین مرحله خواب خود قرار دارید (مثلا ساعت ۵ تا ۶ صبح)، از خواب بیدار خواهد کرد.

به خودتان رشوه بدهید!

صبح - کادو
اگر می خواهید موفق شوید کارها و وظایف اصلی خانه را در ساعات زودگذر شبانه به پایان برسانید، بهتر است تفریحات لذت بخش و در عین حال سرشار از عذاب وجدان اواخر شب را با پاداش های صبح زود جایگزین نمایید. به عنوان مثال، به جای تماشای شبانه یک قسمت دیگر از سریال تلویزیونی محبوب خود، به خودتان وعده دهید که آن را فردا صبح زود و در حین آماده سازی یک صبحانه سالم مشاهده خواهید کرد.

کارهای تمیزکاری را قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

صبح - کادو
بهتر است ۱۵ دقیقه از وقت روزانه خود را (قبل از خواب) به یک تمیزکاری سریع خانه و مرتب کردن وسایل و لوازم خود اختصاص دهید. نکاتی که در تمیزکاری نباید نادیده گرفته شوند را جدی بگیرید. هیچ کس دوست ندارد صبح از خواب بیدار شده و با انبوهی از ظرف های نشسته و نامرتب روبرو شود. بنابراین، قبل از اینکه به رختخواب بروید، چند دقیقه از وقت خود را برای بارگذاری ظروف کثیف در ماشین ظرفشویی و یا تا کردن و قرار دادن لباس های شسته شده داخل کمد صرف کنید. هنگامی که شما احساس آسودگی ناشی از برخورداری از یک خانه مرتب و سازماندهی شده را تجربه کنید، پس از بیداری در ساعات صبح زود، از احساس شادی و سبکی دلپذیری لذت خواهید برد.

آماده سازی برای کارها و برنامه های روز بعد را تا هنگام خواب به تاخیر نیاندازید.

صبح - کادو
بهترین راه این است که آماده سازی برای کارها و برنامه های روز بعد را در ساعات غروب انجام داده و آن را به ساعات پایانی شب موکول نکنید. به این ترتیب، شما از زمان کافی برای استراحت و لذت بردن از شب خود برخوردار خواهید بود. به عنوان مثال، سعی کنید این کارها و آمده سازی ها را نهایتا تا یک ساعت قبل از زمان خواب خود به پایان رسانده و به خیال راحت بخوابید. تابلو اهداف و برنامه ها می تواند بسیار کمک کننده باشد.

ابزار مورد نیاز برای نوشتن را کنار تخت خود نگهداری نمایید.

صبح - کادو
شما می توانید برای یادداشت، از گوشی هوشمند خود نیز استفاده کرده، و یا یک قلم و کاغذ بر روی میز کناری تخت خود قرار دهید. در هر صورت، مطمئن شوید که شما چیزی برای نوشتن در نزدیکی تخت خود داشته باشید. چرا که برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد که انواع مختلفی از ایده ها و کارهایی که باید فردای آن روز انجام دهند، در دقایق قبل از خواب به ذهنشان خواهد رسید. به جای اینکه اجازه دهید این ایده ها و کارهای نکرده در ذهنتان شناور شده و خوابتان را مختل کنند، آنها را مکتوب نموده و خیال خودتان را راحت کنید.

شب ها دوش بگیرید.

صبح - کادو
شما نمی توانید از مزایای آشکار دوش شبانه در مقایسه با دوش صبحگاهی چشم پوشی کنید. بسته به سرعت شما در دوش گرفتن، می توانید با این کار در حدود ۱۵ تا ۶۰ دقیقه از وقت خود را در صبح روز بعد ذخیره کنید. یکی از دلایلی که دوش شبانه را بر دوش صبحگاهی ارجح می کند، این است که دیگر برای خشک کردن موهای خود نیازی به استفاده از دستگاه های خشک کن (مانند سشوار) و آسیب رساندن به موها با حرارت بالا نخواهید داشت. چرا که آنها می توانند به طور طبیعی خشک شوند. دوش گرفتن شبانه حتی می تواند به شما کمک کند تا بهتر بخوابید. آب گرم می تواند اثر آرامش بخشی بر روی عضلات شما داشته، و همچنین، به عنوان یک تسکین دهنده روان به شمار رود. اما آیا هر شب دوش گرفتن خوب است؟

ادامه این لیست را در بخش دوم بخوانید.

منبع: thelist




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *