وعده صبحانه - کادو

به هر قیمتی از وعده صبحانه حذفشان کنیم !

غذاهایی که باید به طور کامل از وعده صبحانه شما حذف شوند!

وعده صبحانه ، مهم ترین وعده غذایی در روز به شمار می رود. چیزی که شما به عنوان وعده صبحانه خود انتخاب می کنید، می تواند وضعیتتان را در باقی روز تعیین کند. صبحانه می تواند در روند رژی غذایی شما بسیار موثر باشد. شما اگر از یه رژیم کم کالری پیروی می کنید باید به این وعده غذایی بسیار توجه کنید. بنابراین، اگر می خواهید بهترین گزینه را برای وعده صبحانه انتخاب کنید، باید بدانید که از چه غذاهایی باید اجتناب نمایید. در این مطلب، لیستی از مواد غذایی مختلفی که نباید به عنوان صبحانه صرف شوند، به شما ارائه خواهد شد. یک نکته سلامتی برای این وعده استفاده از مزایای نوشیدن آب گرم قبل از صبحانه است.

  1. اسموتی

وعده صبحانه - کادو

ممکن است اسموتی و درست کردن اسموتی ، یک انتخاب مناسب برای صبحانه به نظر برسد، چرا که با مقدار زیادی میوه انباشته شده است. با این حال، با توجه به مطالعات بنیاد قلب بریتانیا، اسموتی شما ممکن است بیشتر از چیزی که فکر می کنید حاوی قند باشد. اگر شما میوه ها را با هم مخلوط کنید، قند طبیعی آنها از درون دیواره های سلولی منتشر شده و به قند آزاد تبدیل خواهد شد. قند آزاد، شامل تمام قندهای اضافه شده (از جمله عسل و شیره افرا) بوده و مصرف آن باید برای حفاظت از دندان ها و حفظ یک وزن سالم تحت کنترل قرار گیرد. همچنین، بهتر است بدانید که صبحانه به شکل مایع ممکن است گرسنگی شما را برطرف نکند.

  1. غلات صبحانه

وعده صبحانه - کادو

غلات صبحانه موجود در فروشگاه های مواد غذایی، از انواع و اقسام مختلف و بسته بندی های رنگارنگ و فریب دهنده ای تشکیل شده اند. اما دانشمندان و پزشکان مکررا در مورد عواقب ناشی از یک رژیم غذایی سرشار از قند (از جمله غلات صبحانه) و اشتباهات رژیم های غذایی هشدار داده اند. شروع یک روز عادی با صرف صبحانه ای با قند بالا، می تواند سطح قند و انسولین خون شما را بالا ببرد. چند ساعت بعد، قند خون شما ممکن است کاهش یافته، و بدنتان به یک وعده غذایی دیگر با کربوهیدرات بالا نیاز پیدا کند. در نتیجه، این امر منجر به ایجاد یک چرخه معیوب پرخوری خواهد شد.

  1. جو دوسر پرک غله صبحانه (اوتمیل) آماده

وعده صبحانه - کادو

این غذای از پیش مخلوط شده، ممکن است یک گزینه به ظاهر سالم به شمار رود. همچنین، برای آماده کردن غذا تنها کافی است مقداری آب گرم به آن اضافه کنید. اما متاسفانه، این غذا هم درست مانند غلات صبحانه، سرشار از قند می باشد، هرچند یکی از غلات فاقد گلوتن به شمار می رود.

همچنین، جوهای به کار رفته در این بسته ها، به شدت پردازش شده بوده و از فیبر کمتری نیز برخوردار هستند. باز هم درست مثل غلات صبحانه، گرسنگی شما مدت کوتاهی پس از صرف این غذا بازگشته و به صرف یک وعده غذایی دیگر نیاز پیدا خواهید کرد.

  1. گرانولا

وعده صبحانه - کادو

جالب است بدانید که به گزارش نیویورک تایمز، محصولات گرانولا به تنهایی یک صنعت میلیارد دلاری را به وجود آورده اند. اما، اجازه ندهید که این امر شما را به این فکر بیاندازد که گرانولا می تواند یک انتخاب مناسب برای صبحانه شما باشد. برخی از گرانولاها، در واقع ممکن است در مقایسه با یک دونات یا یک فنجان بستنی، از قند بیشتری برخوردار باشند. گرانولا در ابتدایی ترین سطح آن، تنها یک اوتمیل فوق العاده شیرین به شمار می رود.

  1. بیگل یا نان شیرمال

وعده صبحانه - کادو

بیگل یا نان شیرمال، شاید یک نان متراکم بوده و یک گزینه عالی برای صبحانه به نظر برسد. اما حتی اگر شما از خوردن یک نان شیرینی حلقوی احساس سیری کامل داشته باشید، با این حال، یک حقیقت غم انگیز این است که آنها حاوی ارزش غذایی اندکی بوده و بدن شما، مواد باقیمانده را به شکل شکر پردازش خواهد کرد.

یک نان شیرینی حلقه ای ۶ اینچی، شامل ۶۶ گرم کربوهیدرات بوده و تقریبا هیچ گونه فیبر، چربی، و یا پروتئینی در این نان وجود ندارد. این میزان بالا از کربوهیدرات، معادل با بیش از چهار برش نان بوده و مسئول بیش از ۷۸ درصد از ۳۳۷ کالری به دست آمده ناشی از صرف آن می باشد. اگر شما ورزشکار نیستید، بدنتان نمی تواند این قند اضافی را بسوزاند. و در نتیجه، شما ممکن است در طول زمان به افزایش وزن دچار شوید. نان موزی می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در وعده صبحانه باشد.

  1. دونات یا پیراشکی

وعده صبحانه - کادو

این اسنک شیرین، نمی تواند گزینه مناسبی برای وعده صبحانه باشد. دونات ها، سرشار از شکر بوده و مواد مغذی اندکی به بدن ارائه می کنند. همچنین، این شیرینی سرخ شده در روغن سرشار از چربی ترانس و یک ماده مضر دیگر به نام سدیم می باشد. وجود سدیم (مترادف با نمک) بالا در سیستم بدن شما، باعث خواهد شد که بدنتان مایعات را حفظ و ابقا نموده، و به این ترتیب، منجر به ایجاد استرس اضافی در قلب گردد.

  1. مافین یا کلوچه

وعده صبحانه - کادو

صرف صبحانه ای که به شکل دسر است، نمی تواند بهترین انتخاب شما برای وعده صبحانه باشد. به عنوان مثال، مافین ها غالبا از قند و چربی فراوانی تشکیل شده اند. موسسه تحقیقات سرطان آمریکا با ارائه آمار و ارقام واقعی اعلام کرده که اغلب مافین ها حاوی ۱۱ تا ۲۷ گرم چربی هستند. از این مقدار، ۲ تا ۸ گرم چربی اشباع شده می باشند.

  1. بیکن و سوسیس

وعده صبحانه - کادو

متاسفانه، بسیاری از گوشت های صبحانه، بسیار پردازش شده بوده و گزینه های سالم و مناسبی برای قلب شما به شمار نمی روند. این مواد غذایی را هرگز نباید بخورید. گوشت های صبحانه حاوی ترکیباتی هستند که در زمینه ابتلا به بیماری های مختلف شناخته شده هستند. آنها همچنین حاوی مقادیر بسیار بالایی از سدیم می باشند. محققان کشف کرده اند که هر ۱٫۸ اونس از گوشت فرآوری شده ای که شما صرف می کنید، خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۴۲ درصد بالا می برد. به علاوه، گوشت های فرآوری شده با فشار خون بالا و سرطان نیز مرتبط می باشند.

صبحانه خوب، زندگی خوب

وعده صبحانه - کادو

غذاهای صبحانه شیرین یا فرآوری شده، شما را خسته و گرسنه نموده و می توانند عواقب شدید و طولانی مدتی بر سلامتی شما داشته باشند. به همین علت، باید از صرف غذاهای حاوی مقدار زیادی قند، چربی ترانس و کربوهیدرات اجتناب کرده، و به جای آن، از غذاهای سرشار از موادی با ارزش غذایی بالا بهره ببرید.

مصرف مواد غذایی مناسب و مقوی در وعده صبحانه، باعث بهبود وضعیت و توان شما از آغاز روز شده و به شما در تنظیم مناسب رژیم غذایی و میزان انرژی مورد نیازتان کمک خواهد کرد. صرف مواد غذایی مناسب در آغاز روز و در وعده صبحانه، باعث خواهد شد که شما در طول روز از تغذیه و انرژی مورد نیاز بدن خود برخوردار شده، و در نهایت، از مزایای یک رژیم غذایی مناسب در طول زندگی خود بهره ببرید.

منبع: thelist

 




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *