روانشناسی عطرها - کادو

نکات مهمی در روانشناسی عطرها

روانشناسی عطرها

در سال ۲۰۰۴، لیندا باک و ریچارد اکس موفق شدند جایزه نوبل فیزیولوژی را برای مطالعات انقلابی خود در مورد حس بویایی به دست آوردند. تحقیقات آنها سرشار از اصطلاحات پیچیده پزشکی است، اما نتیجه اصلی تحقیقات این است که آنها به شواهد علمی کاملی دست یافته اند و روانشناسی عطرها را ارائه داده و متوجه شده اند که عطر می تواند ذهن هشیار را تحریک کرده، و باعث ثبات و تغییر در حالت عاطفی افراد شود.

عطرهایی با قدرت های جادویی

روانشناسی عطرها - کادو

عطرها ممکن است از قدرت های جادویی فوق الذکر برخوردار باشند، اما قبل از اینکه بخواهید از این قدرت ها بهره ببرید، باید بدانید که چگونه عطر مناسب را انتخاب کنید. جذاب ترین عطرهای زنانه و مردانه هم از این قائده مستثنی نیستند.

روانشناسی عطرها نشان می دهد که چهار عامل ما را به خرید یک عطر خاص وادار می کنند.

اول از همه، زنان بلافاصله به بوی عطر جذب می شوند، در حالی که مردان بلافاصله به تصویر آن توجه می کنند.

دومین عامل مهم در روانشناسی عطرها و انتخاب عطر که منجر به بروز وسوسه خرید در زنان می شود، واکنش احساسی آنها به بوی عطر مورد نظر است. عطرها تمایل دارند در زمان سفر کنند، و شما را به یاد خاطرات دلپذیر گذشته انداخته و یا چشم انداز آینده را به شما نشان دهند.

سومین عاملی که افراد (به خصوص مردان) را به خرید یک عطر خاص وسوسه می کند، تصویر عطر است. در اینجا، کل بسته بندی اهمیت دارد: بطری، طراحی خلاقانه آن، عطر، و حتی فرد مشهوری که در تبلیغات این عطر خاص مشارکت داشته است.

و در نهایت، عشق شما به یک عطر خاص می تواند ناشی از مواد اولیه به کار رفته در تهیه آن باشد. دلیل آن هر چه که باشد، یک عطر برای هر یک از ما وجود دارد که به قلب و مغزمان راه پیدا می کند.

آیا می توانید بوها و رایحه های مختلف را تشخیص دهید؟

روانشناسی عطرها - کادو

پاروسمیا یا اختلال بویایی، به نابهنجاری در حس بویایی گفته می شود، به خصوص مشکل در درک بوهایی که در فضا حضور ندارند، به این معنا که افرادی که از این اختلال رنج می برند، اغلب دچار توهمی از یک بوی خاص می شوند. این افراد نمی توانند بوی عطرها را به خوبی تشخیص دهند.

با این حال، با اینکه همه مردم در حس بویایی خود دارای نقاط کور هستند (به این معنا که ما نمی توانیم برخی از عطرها را شناسایی کنیم، حتی اگر زندگی ما به آن وابسته باشد)، اما افرادی وجود دارند که نمی توانند حتی یک عنصر بویایی را تشخیص دهند. با این حال، بسیاری از آنها تصمیم می گیرند از عطر استفاده کنند، و احتمالا برای این کار به تخصص شخص دیگری تکیه می کنند.

چگونه برای دیگران عطر انتخاب می کنیم؟

روانشناسی عطرها - کادو

با توجه به روانشناسی عطر، ما به طور ناخودآگاه رایحه هایی را ترجیح می دهیم که به بوی بیولوژیکی ما شباهت داشته باشند. بنابراین، هر چند ممکن است فکر کنیم که یک فرد خاص ممکن است عطری را به این دلیل دوست داشته باشد که واقعا به او شباهت دارد، اما ما به طور ناخودآگاه به او می گویم که فکر می کنیم او باید بیشتر به خودش شبیه باشد. مگر اینکه عطر بیولوژیکی او را کاملا نادیده بگیریم و عطری بخریم که تناسبی با بوی واقعی اش نداشته باشد.

 عطر شما چه چیزی در مورد شخصیتتان می گوید؟

روانشناسی عطرها - کادو

رایحه گل های موجود در عطر شما می تواند نشان دهنده شخصیت شما باشد. در ادامه، حقایقی براساس چهار عنصر اصلی و چگونگی ارتباط آنها با عطر و شخصیتتان به شما ارائه می دهیم که در روانشناسی عطرها بر آن تاکید شده است. پاول جلینک ادعا کرد که خلق و خوی یک فرد می تواند با عطرها و مواد تشکیل دهنده خاصی تغییر کند. او تحقیقات خود را بر روی ۴ عنصر اصلی فلسفه باستان بنا نهاد، و مطالعه خود را در مورد ارتباط خلق و خو و عطر انتشار داد.

زنان درونگرا و از لحاظ عاطفی پایدار، بیشتر تمایل دارند از عطر گل های مشرقی قوی استفاده کنند. این زنان با ایده ها سر و کار داشته و بسیار خلاق هستند، اما جاه طلبی آنها می تواند تا حدی خسته کننده باشد. آنها کاریزماتیک و جذاب هستند، اما برای برخورداری از احساس کامل بودن، به دنبال تایید دیگران نیستند. (آتش)

زنان درونگرا معمولا عطرهای مشرقی خاصی با مواد اولیه تند و گرم با زمینه شیرین و ملایم انتخاب می کنند. این زنان بلافاصله توسط مواد تشکیل دهنده این عطرها آرامش یافته و به عطر مورد نظر به عنوان یک پناهگاه احساسی نگاه می کنند. آنها بسیار واقع گرا بوده و هرگز قلعه خود را در هوا نمی سازند. (خاک)

زنانی که از لحاظ عاطفی متواضع هستند، به انتخاب عطر گل های تازه تمایل دارند. از آنجایی که این عطرها ملایم تر و سبک تر هستند، این زنان اجازه نمی دهند عطرشان عنصر اصلی نشان دهنده شخصیت آنها باشد. آنها بصری و خجالتی بوده، و به خانواده و فرزندانشان بسیار وابسته هستند. با توجه به ماهیت ناپایدار این زنان (به دلیل اینکه آب همیشه در جریان است و تغییر می کند)، آنها می توانند از لحاظ احساسی تا حدی سرد به نظر برسند، اما بیش از آنچه که ظاهرشان نشان می دهد، احساساتی و دلسوز هستند. (آب)

عطرهای چوبی تازه غالبا توسط زنانی با شخصیت های عاطفی پایدار و برون گرا انتخاب می شوند. این زنان تحت رده عنصر هوا قرار می گیرند، به این معنا که آنها افراد نوآور، پر حرف و رک گو، و ذاتا پر انگیزه ای بوده و در عین حال، فکر باز و روشنی داشته و قلب تپنده مهمانی ها و تجمعات به شمار می روند. (هوا)

شما هم می توانید براساس ویژگی های شخصیتی برجسته خود، عطر مناسب و مورد علاقه خود را از میان این دسته بندی چهار گانه (آتش، آب، هوا و یا خاک) انتخاب نمایید.

منبع: scentbird

 




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *