سلامتی - کادو

غذاهای تضمین کننده سلامتی که باید هر روز بخورید !

غذاهای تضمین کننده سلامتی که باید هر روز بخورید !

تمرکز بر محدودیت ها نه تنها باعث ناسازگاری در رژیم غذایی می شود، بلکه می تواند اهداف کاهش وزن را خراب کند. بنابراین، بهتر است به جای تمرکز کردن بر خودداری از مصرف مواد غذایی نامناسب، بر افزودن گزینه های سالم تر به زندگی خود تمرکز کنید. در این مطلب، لیستی از غذاهای مناسب (و مغذی) برای مصرف روزانه به شما ارائه خواهد شد که تضمین کننده سلامتی شما هستند.

سبزیجات

سلامتی - کادو

سبزیجات سبز برگی مانند اسفناج، کلم بروکلی، می توانند یک منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، و فیبرها به رژیم روزمره شما اضافه کنند. بنابراین، بهتر است آنها را به املت صبحانه، سالاد ناهار، و شام خود اضافه کرده و به عنوان یک راه عالی برای اطمینان از دریافت مواد مغذی روزانه استفاده کنید. سبزیجات کمک موثری برای زیبایی و سلامتی پوست و مو شما هم هستند.

راشل کرتز، متخصص تغذیه و فیزیوتراپیست می گوید: سبزی های تیره تر، حتی از مواد مغذی بیشتری برخوردار هستند. یک فنجان کلم پخته شده، یک نیروگاه عظیم با ۵۳٫۳ میلی گرم ویتامین ث به شمار می رود. این مقدار، تقریبا ۵۰ درصد بیش از میزان مصرف توصیه شده برای کمک به سیستم ایمنی بدن شما در طول روز است. کلم می تواند یک میان وعده خوشمزه هم باشد.

آجیل

سلامتی - کادو

آجیل ها، یکی از مواد غذایی مناسب برای میان وعده هستند که می تواند بخش مهمی از سلامتی شما را تضمین کنند. آجیل ها، حاوی آنتی اکسیدان های قوی و موثری برای پاکسازی آسیب ها و کاهش کلسترول در بدن ما، و سطح بالایی از مواد ضد التهاب مانند اسیدهای چرب امگا ۳می باشند. همچنین، مطالعات نشان داده اند که آجیل می تواند با کمک به ممانعت از گرسنگی، به کنترل وزن شما کمک کند.

تخم مرغ

سلامتی - کادو

تخم مرغ ها، همیشه بهترین شهرت را در رژیم های غذایی مختلف نداشته اند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این غذای صبحانه ممکن است سالم تر از چیزی باشد که تصور می شد. می توانید انواع مختلف تخم مرغ را برای صبحانه مصرف کنید. تخم مرغ ها، یک منبع پروتئینی شگفت انگیز به شمار می روند و در حالی که کلسترول موجود در تخم مرغ باعث بروز نگرانی می شد، اما یافته های جدید نشانه داده اند که این مواد کاملا مناسب بوده و در واقع می توانند به افزایش سطح کلسترول خوب در بدن کمک کنند. در واقع، یک تخم مرغ می تواند شش گرم پروتئین با کیفیت را برای رژیم روزانه شما فراهم کند.

توت ها

سلامتی - کادو

توت ها (از توت فرنگی تا تمشک و بلوبری)، نه تنها میوه های کوچک و خوشمزه ای هستند، بلکه میوه هایی سرشار از مواد مغذی نیز به شمار می روند. توت ها، یک منبع عالی از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی، و آنتی اکسیدان ها هستند. شما می توانید آنها را به صورت تازه یا یخ زده، با افزودن به غلات صبحانه، ماست، و یا اسموتی، و یا به هر شکل دیگری به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمایید. شما همچنین می توانید دسر توت فرنگی یا تمشک را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

آووکادو

سلامتی - کادو

بسیاری از افراد برای کاهش وزن از رژیم های غذایی بسیار کم چربی کمک گرفته و به همین دلیل، از این امر کاملا ناراضی هستند. اما یک راه حل ساده و موثر برای حل این مشکل، این است که از چربی های سالم تری مانند آوکادو استفاده کنید. این میوه که می تواند به شکل سالاد آووکادو مصرف شود، در واقع حاوی چربی های سالم و اشباع نشده ای است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کرده و اقناع و رضایتمندی پس از خوردن غذا را افزایش می دهد. آووکادو همچنین برای سلامتی پوست و موی شما مفید است.

لوبیا

سلامتی - کادو

اگر شما به دنبال اضافه کردن پروتئین غیر حیوانی بیشتری به رژیم غذایی خود هستید، لوبیا یک راه عالی برای انجام این کار به شمار می رود. لوبیا، یک منبع غنی از پروتئین گیاهی و فیبر (دو ماده مغذی که به شما در دستیابی به سیری و رضایت کامل کمک می کند) به شمار می رود. پروتئین و فیبر موجود در لوبیا همچنین می تواند افزایش قند خون را (که پس از خوردن غذا رخ می دهد) تثبیت کند. به علاوه، این ماده غذایی می تواند باعث تثبیت خلق و خوی شما نیز گردد. لوبیا به عنوان جایگزین مناسبی برای گوشت، یک منبع غنی از آهن بوده و همچنین، منبع خوبی از مواد مغذی منیزیم و پتاسیم به شمار می رود. این مواد برای اینکه فشار خون پایین را کنترل کرده، کلسترول سالم را حفظ نموده، و قلب و رگ های خونی را سالم نگاه دارند، با هم کار می کنند. لوبیا را می توانید در انواع غذاها استفاده کنید.

مواد غذایی مخمر

سلامتی - کادو

مواد غذایی تخمیر شده (به عنوان مثال، کلم تخمیر شده)، اخیرا توجه زیادی را در دنیای غذاهای بهداشتی به خود جلب کرده اند. با توجه به افزایش علاقه به تحقیقات علمی برای حمایت از سلامت روده، غذاهای غنی از پروبیوتیک به عنوان یک درمان همه گیر جدید شناخته شده اند. همچنین، فرآیند تخمیر مواد غذایی مختلفی مانند کلم، کیمچی، و ماست، پروبیوتیک هایی را تولید می کند که سیستم ایمنی بدن را سالم نگاه داشته، التهاب را کاهش داده، و به طور مستقیم بر هورمون هایی که مغز ما آزاد می کند تاثیر می گذارد. این هورمون ها عبارتند از کورتیزول (هورمون استرس)، گرلین (هورمون گرسنگی) و سروتونین (هورمون شادی).

جو

سلامتی - کادو

با وجود صدها مطالعه و پژوهش مختلف در زمینه مزایای سلامتی جو، هیچ شکی در اثرگذاری مثبت این ماده غذایی بر سلامت بدن ما وجود ندارد. جو، یک راه عالی برای لذت بردن از صبحانه و در عین حال، سیری کامل تا وعده ناهار به شمار می رود. آنها دارای فیبر بالایی بوده و به کاهش کلسترول کمک می کنند. دلیل این امر، وجود بتا-گلوکان است. این ماده، فیبر نامحلولی است که به طور طبیعی در این دانه سالم یافت می شود.

اگر فکر می کنید جو فقط برای صبحانه مناسب است، بد نیست دوباره فکر کنید. شما همچنین می توانید از این ماده غذایی خوشمزه در وعده ناهار یا شام خود نیز لذت ببرید.

سیب

سلامتی - کادو

مصرف روزانه یک عدد سیب، به راستی می تواند نیاز به مراجعه به پزشک را از بین ببرد. فیبر محلول در سیب، به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) کمک کرده و حرکات روده ای شما را منظم نگاه می دارد. همچنین، سیب ها حاوی هر دو فیبر محلول و نا محلول هستند. این امر به شما کمک می کند تا برای دوره زمانی طولانی تری احساس سیری نموده و به این ترتیب، به کنترل وزن خود کمک کنید.

منبع: thelist

 




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *