1

چگونه با استرس مقابله کنیم؟

روشهای مقابله با استرس

 بدون در نظر رفتن شرایط زندگی، احتمالا شما هم مقداری استرس را در زندگی خود تجربه کرده اید. برخی روزها بیشتر و برخی روزها کمتر؛ اما هیچ یک از ما نمی توانیم ادعا کنیم که زندگی کاملا بدون استرسی داریم.

همه مردم، از افراد بی خانمان تا میلیاردرها روزانه استرس هایی را در زندگی خود متحمل می شوند و راهی برای اجتناب از آن وجود ندارد؛ هرچند می توان راههایی برای کاهش آن یافت. در ادامه این مطلب پنج راه برای مقابله با استرس در هر شرایطی به شما معرفی خواهد شد.

استرس

  1. مواظب رژیم غذایی خود باشید.

اگرچه استرس تاحد زیادی ریشه روحی دارد اما عوامل فیزیکی زیادی می توانند بر روی این واکنش طبیعی انسان به مخاطرات اثر گذار باشند. برای اینکه استرس را کاهش دهید، مطمئن شوید به سلامت بدن خود اهمیت می دهید؛ که بخش عمده ای از آن را خوراک تشکیل می دهد. اشتباه نکنید! هیچ غذای ضد استرسی وجود ندارد! اما به جای رژیم اسیدی یک رژیم قلیایی را در پیش بگیرید. غذاهایی که خاصیت قلیایی بالایی دارند شامل جوش شیرین، لیمو، عدس، پیاز، آناناس، بذر کدو تنبل، تمشک، سیب زمینی شیرین، آب سبزیجات و هندوانه است.

استرس

  1. صبح ها زودتر بیدار شوید.

این واقعیت دارد که هر چه خواب بیشتری داشته باشید کمتر در معرض استرس خواهید بود؛ با این حال صبح ها ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زودتر بیدار شدن برای شما بهتر است. با این کار زمان بیشتری به خودتان خواهید داد و عجله ای برای انجام کارها یا رسیدن به سرکار ندارید، اینگونه بهتر حاضر می شوید واعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. به خودتان فرصت دهید تا ظاهر آراسته تری داشته باشید.

استرس

  1. از استرس خود انگیزه بگیرید.

ازآنجایی که هیچ گاه نمی توانید استرس را بطور کامل از زندگی خود حذف کنید، یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که آنرا به یک منبع انگیزش تبدیل کنید. واکنش های روحی و جسمی که در نتیجه آن در شما بوجود می آید موجب می شود شما برای جنگیدن و بدست آوردن چیزی انگیزه لازم را کسب کنید. بنابراین، از این موقعیت استفاده کنید و دفعه بعد که اضطراب به سراغتان آمد خیلی سریع دست به کار شوید. اگر بخاطر حجم کاری این هفته خود مضطربید از همین امشب شروع کنید و سه ساعت دیرتر بخابید! اگر بخاطر درآمد خود استرس دارید، یک شغل دوم برای خودتان دست و پا کنید. عمل کردن یکی از راههای از بین بردن اضطراب است.

  1. یک ویدئو کلیپ خنده دار ببینید.

این یک راهکار ساده است : یک ویدئو کلیپ خنده دار ببینید. پژوهشها نشان می دهد دیدن یک ویدئوی سرگرم کننده قسمتی از مغز را فعال می کند که مسئول حفظ خونسردی و آرامش دادن به فرد است، این منجر به اضطراب کمتر و شادی بیشتر خواهد شد.

  1. پیاده روی کنید.

پیاده روی بسیاری از بیماریها را از شما دور می کند و موجب می شود کمتر به پزشک احتیاج پیدا کنید. پیاده روی ترشح اندورفین در بدن را زیاد می کند که باعث از بین رفتن افسردگی خفیف شده و روحیه شما را به شدت بالا می برد. در نتیجه شما استرس کمتری را احساس می نمایید. هر زمان که فرصت پیدا کردید بیرون بروید و قدم بزنید. پژوهشهای بسیاری نشان می دهند که بیرون رفتن از خانه تا ۲۰ درصد موجب کم شدن استرس، تقویت انرژی و ذهن می گردد.

استرس

و در پایان یاد بگیرید چگونه استرس خود را کنترل کنید چرا که از بین بردن آن بطور کامل غیرممکن است؛ به محض اینکه یک استرس در زندگی شما از بین می رود بعدی جای آنرا می گیرد. برای اینکه با استرس مقابله کنید این پنج راه را در ذهن داشته باشید و هیچ گاه حفظ خونسردی را دست کم نگیرید.

منبع: lifehack