salad

شش راه طبیعی غلبه بر افسردگی

چگونه با افسردگی مبارزه کنیم؟

بر اساس آمار سازمان جهانی سلامت، ۳۵۰ میلیون نفر در دنیا از افسردگی رنج می برند، که این آمار بیماری افسردگی را به یک معضل جهانی تبدیل کرده است. افسردگی می تواند به شیوه ها و علائم مختلفی بروز کند مانند احساس ناامیدی، درد جسمی، خستگی و اختلال در خواب و خوراک و گاهی حتی اندیشیدن به خودکشی.

هرچند باید این خبر خوب را بدهیم که در کنار داروها و جلسه های مشاوره، رعایت کردن راهکارهای طبیعی در سبک زندگی می تواند شما را در بازگرداندن به زندگی عادی و شرایط مطلوب روحی یاری کند؛ برخی از این راهکارها به حدی ساده هستند که ممکن است موجب تعجب شما شوند! در ادامه این مطلب به این راهکارها اشاره خواهد شد.

بطور منظم ورزش کنید

ممکن است به دلیل خستگی ناشی از افسردگی در ابتدا در مقابل ورزش کردن موضع گیری کنید؛ اما مطمئن باشید اگر بتوانید برای ورزش کردن برنامه روزانه داشته باشید، سلامت روحی خود را بیمه کرده اید. ورزش منظم باعث ترشح هورمون اندورفین می شود که شادی آور است و در نتیجه روحیه شما را بطور طبیعی بالا می برد.

افسردگی

استرس خود را کنترل کنید

استرس یکی از دلایل اصلی ایجاد افسردگی در افراد است و می تواند آنرا تشدید کند. بنابراین به دنبال ورزشی برای از بین بردن استرس خود باشید مانند یوگا. باید بدانید در شرایط بحرانی چگونه خود را آرام کنید. مدیریت استرس باعث می شود همیشه به لحاظ روحی و جسمی وضعیت خوبی داشته باشید.

 افسردگی

رژیم غذایی سالمی را برگزینید

حتما می دانید افرادی که افسردگی دارند غالبا پرخوری دارند یا اصلا میلی به غذا خوردن ندارند. یک رژیم غذایی سالم و متعادل با وعده های منظم در طول روز می تواند با ثابت نگه داشتن سطح قند خون و انرژی شما افسردگی را از بین ببرد. همچنین رژیم غذایی باید ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز سیستم عصبی بدن (از جمله مغز) را به خوبی تامین نماید.

افسردگی

از مکمل های طبیعی استفاده کنید

گیاهان دارویی و مکمل های زیادی وجود دارد که می تواند شما را در مبارزه با افسردگی یاری کند. یکی از آنها مکمل روغن ماهی است. پژوهشگران دریافته اند که اسیدهای چرب امگا سه موجود در روغن ماهی موجب تامین سلامتی و حفظ تعادل سیستم عصبی می شود. هرچند چنانچه از داروهای ضد افسردگی دیگری استفاده می کنید، در انتخاب مکمل ها باید مراقب باشید و با پزشک خود حتما مشورت کنید.

افسردگی

با خانواده و دوستان خود وقت بگذرانید

یکی از سنگین ترین بارهایی که افسردگی به انسان منتقل می کند، احساس تنهایی و جدا ماندن از جمع است. بنابراین حتی اگر احساس تنهایی نمی کنید باز هم بیرون بروید و با دوستان و خانواده خود وقت بگذرانید و اجازه دهید عشق و حمایت آنها در مشکلات زندگی نصیبتان گردد. گروههایی که پشتیبان شما هستند، خانواده و دوستانی که در مکانهای مقدس و … دارید، همگی می توانند حمایت عاطفی لازم را برای شما فراهم کنند تا از شر این بیماری روحی خلاص شوید.

افسردگی

 خواب کافی داشته باشید

اگر در حال مبارزه با افسردگی هستید، باید اهمیت کافی کافی و مطلوب (بین هفت الی هست ساعت در شبانه روز) را بدانید. کم خوابی می تواند علاوه بر تشدید افسردگی موجب استرس و اضطراب و کشیدگی و انقباض سیستم عصبی و مغز گردد. هرچند باید مراقب باشید در خوابیدن افراط نکنید، چون خواب مفرط نیز یکی از علائم افسردگی است.

و نکته آخر اینکه اگر در حال مبارزه با افسردگی هستید بدانید که شما تنها نیستید و رعایت این نکات ساده روزمره می تواند در کنار جلسه های مشاوره به روند بهبود شما کمک بسیار بزرگی کند.

افسردگی

منبع: lifehack


برچسب ها :