خانه تکانی-کادو

نکاتی ساده و موثر برای خانه تکانی عید

نکاتی ساده و موثر برای خانه تکانی عید 

آیا خانه شما هم با وجود تلاش هایتان همیشه نامرتب و شلخته به نظر می رسد؟ واقعیت این است که برخی از مردم توانایی زیادی در سازماندهی و خانه تکانی ندارند. اما اگر شما پول زیادی برای استخدام یک سازمان دهنده حرفه ای در اختیار ندارید، پس باید خودتان راهی برای این کار پیدا کنید. اما نباید نگران باشید. شما می توانید هنر سازماندهی را در یک روز و با آموختن برخی از نکات اساسی فرا بگیرید. در این مطلب، اصول اساسی سازماندهی به شما ارائه خواهد شد.

  • قانون ۱۰ دقیقه

اگر خانه تکانی ، فعالیتی نیست که شما رغبت زیادی به انجام آن داشته باشید، می توانید با تبدیل آن به یک تلاش جمعی، آن را هیجان انگیز نمایید. یک سازمان دهنده حرفه ای به نام بانی جوی دوکت (Bonnie Joy Dewkett)، روش موثری با نام قانون ۱۰ دقیقه را به شما پیشنهاد می دهد. او می گوید: “هر عضو خانواده، به مدت ۱۰ دقیقه در روز اقدام به پاک سازی و یا سازماندهی اقلام موجود در خانه می کند. شاید این مدت زمان بسیار زیاد و موثری به نظر نرسد، اما اگر یک خانواده دارای پنج عضو باشد، این مقدار به معنای تقریبا یک ساعت تمیزکاری در روز است. همچنین، استفاده از تایمر می تواند انگیزه­ ی بیشتری به شما بدهد. این گونه خانه تکانی کاری طولانی و خسته کننده نخواهد بود.

خانه تکانی-کادو

  • قانون طلایی

اگر شما تنها از این قاعده پیروی کنید، می توانید نیمی از روند سازماندهی خود را به خوبی به سرانجام برسانید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که همه چیز را پس از استفاده از آنها، در جای خودش قرار دهید. این کار (زمانی که شما تمام خانه را مرتب و سازماندهی کرده باشید) باید بسیار آسان باشد. اجازه ندهید که این وسایل دوباره روی هم تلنبار شده و خانه به وضع درهم و برهم سابق بازگردد.

در عین حال، جولی استاب (Julie Stobbe)، یک سازمان دهنده حرفه ای آموزش دیده و رئیس کمیته آموزش سازمان دهندگان حرفه ای در کانادا (POC)  می گوید: “بهتر است زمان انجام هر یک از وظایف خانه (مانند شستشوی لباس­ها، خرید مواد غذایی، پرداخت صورتحساب ها و قبوض، و تهیه و پخت غذا) و وسایل موردنیاز برای انجام این کارها را تعیین نمایید.” این روند را “پاکسازی ذهن” می نامند.

خانه تکانی-کادو

  • از اعضای خانواده کمک بگیرید.

نگهداری از یک خانه می تواند بسیار دشوار و خسته کننده باشد. برای انجام درست کارها، بهتر است از دیگر اعضای خانواده نیز کمک بگیرید. در ابتدا، این کار ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، چرا که آنها در حال یادگیری چگونگی انجام امور هستند. اما به تدریج به مرحله ای می رسید که دیگر نگهداری از خانه و انجام تمام امور، تنها مسئولیت شما نخواهد بود. همچنین، اگر شما به طور خاص به یک وظیفه یا کار مشخص مانند شستشوی لباس ها علاقه­ ی زیادی ندارید، می توانید انجام آن را به یک سرویس حرفه ای (مانند مراجعه به خشکشویی، و یا استخدام موقت یک خدمتکار) واگذار نمایید. شاید شما نتوانید همیشه و به طور ثابت از عهده­ ی هزینه های این امر بر آیید، اما قطعا می توانید گاهی اوقات از یک کمک خارجی استفاده کرده و کار خود را راحت تر کنید.

منبع: goodhousekeeping

 




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *