صبح - کادو

کارهایی که باید شب ها قبل از خواب انجام دهید تا صبح راحت تری داشته باشید! (بخش دوم)

کارهایی که باید شب ها قبل از خواب انجام دهید تا صبح راحت تری داشته باشید!

اگر شما هم جزو افراد سحرخیز نیستید و در دنیای مدرن کنونی مجبور هستید صبح زود از خواب بیدار شوید، حتما با این حقیقت ناخوشایند مواجه شده اید که صبح ها باید با عجله حاضر شوید و در کل روز حس خوبی نداشته باشید. در بخش اول از این لیست مواردی را برایتان ذکر کردیم که می توانید با انجام آن ها صبح ها راحت تر از خواب بیدار شوید. در این مطلب ادامه این لیست را می خوانید.

ناهار خود را بسته بندی کنید.

صبح - کادو
بسته بندی ناهار در شب قبل، معمولا موضوع مورد مشاجره بسیاری از افراد بوده است. چرا که از قرار دادن سس مایونز و خردل درون یک ساندویچ، می تواند ساندویچ شما را در طول شب به یک نان خیس و خمیر مانند تبدیل کند. اما صرف نظر از این غذا، ایده های جدید و متفاوت دیگری نیز برای انتخاب غذا برای ناهار و بسته بندی آسان تر آن وجود دارد. به عنوان مثال، شما می توانید از انواع سالادهایی که می تواند به عنوان یک وعده غذایی صرف شود، غذاهای برنجی، مرغ و گوشت سرخ شده یا آب پز شده، و گزینه های متفاوت و متنوع دیگری به عنوان وعده ناهار خود بهره ببرید. شما می توانید این گزینه های غذایی سالم و مقوی را در ظروف مناسب (ظروف مقاوم در برابر مایکروویو، برای گرم کردن ناهار در محل کار) قرار داده، آن را در طول ساعات شب قبل بسته بندی نموده و تا صبح روز بعد داخل یخچال نگهداری نمایید.

یک مکان خاص برای “آیتم هایی که نباید فراموش شوند” ایجاد کنید.

صبح - کادو
آیا شما هم گاهی اوقات آیتم های مورد نیازی مانند شارژر تلفن همراه، کلید خانه، و یا کارت اعتباری خود را به علت عجله برای رفتن به سر کار در خانه جا می گذارید؟ جالب است بدانید که یه راه حل ساده برای حل این مشکل وجود دارد. برای حل این مشکل باید یک مکان خاص برای “آیتم هایی که نباید فراموش شوند” در گوشه ای از خانه خود ایجاد کنید. بعد از آن، باید اقلام اساسی و مهم خود را صرفا در آن مکان ذخیره کرده، و صبح ها قبل از بیرون رفتن از منزل، آنها را درون کیف خود قرار دهید.
این مکان می تواند یک قفسه، یا محل کوچک و محصور شده کنار درب جلوی خانه، و یا بخشی از میز کارتان (که شما باید قهوه صبحگاهی خود را آن جا نوشیده، و ایمیل هایتان را در آغاز روز مطالعه می کنید) باشد. اما چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مکان مورد نظر باید در منطقه ای قرار داشته باشد که مطمئن باشید قبل از بیرون رفتن از منرل و شروع روز خود، آن را مشاهده خواهید کرد.

به یاد داشته باشید که سنگ بزرگ، علامت نزدن است!

صبح - کادو

چرا باید وقت و انرژی با ارزش خود را برای دستیابی به اهداف غیر واقعی صرف کنید؟ در حالی که می توانید کارهای خود را در یک مقدار معین از زمان انجام دهید؟ شما باید سه اولویت مهم خود را برای کارهایی که می خواهید قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید تعیین کرده، و به طور واقعی، زمان مورد نیاز برای دستیابی به این اهداف را برنامه ریزی نمایید.

آیا شما می خواهید آشپزخانه را مرتب کرده، لباس ها را شسته و آویزان نموده، و پاسخ به ایمیل ها را قبل از رفتن به رختخواب به پایان برسانید؟ وانمود نکنید که انجام تمام این کارها تنها ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید. اغلب مردم از اشتباه یا در واقع مغالطه در برنامه ریزی رنج برده، و خوش بینی بیش از حدی در مورد آنچه که می توانند در یک بازه زمانی معین انجام دهند، به خرج خواهند داد. بنابراین، بهتر است زمانی را که فکر می کنید برای انجام کارهای خود نیاز دارید، تا ۵۰ درصد افزایش دهید.

شکست در تکمیل اهدافی که باید پیش از خواب انجام شوند، می تواند استرس کم یا زیادی را درست پیش از خواب به شما تحمیل نماید. بنابراین، با خودتان مهربان باشید، و اهداف واقع بینانه ای در مورد آنچه که می خواهید قبل از خواب انجام دهید تعیین نمایید.

درخواست کمک کنید.

صبح - کادو

اگر به زمان خواب خود نزدیک شده، و هنوز کارهای زیادی (مانند شستن ظروف، آماده سازی و بسته بندی ناهار، دوش گرفتن، بیرون بردن زباله ها) برای انجام دادن باقی مانده، این امر بدان معنا است که شما به کمک نیاز دارید. پس بهتر است بهترین راه حل ممکن را به کار گرفته و به سادگی از اعضای خانواده خود درخواست کمک کنید (اگر تنها زندگی می کنید، باید به فکر راه حل دیگری برای خود باشید!).

اعلام نیاز به کمک در انجام کارهای خانگی، یک راه حل کاملا طبیعی و منطقی به شمار می رود. در واقع، بهتر است شما اعضای خانواده خود را در انجام وظایف روزانه کوچک و بزرگ خانه مشارکت دهید. حتی کودکان نیز با انجام این کار، با حس مسئولیت پذیری بیشتری رشد کرده و پرورش خواهند یافت.

قبل از رفتن به رختخواب مدیتیشن کنید.

صبح - کادو

انجام مدیتیشن قبل از رفتن به رختخواب، این قابلیت را دارد که زندگی شما را کاملا تغییر دهد. شما می توانید سیستم عصبی و ضربان قلب خود را از طریق مدیتیشن کنترل کنید. این کار در واقع، طرز فکر، بدن، و اعصاب شما را قبل از رفتن به رختخواب و استراحت تغییر خواهد داد. شما با احساس آرامش، تجدید قوا، و آمادگی کاملی برای شروع روز خود از خواب بیدار خواهید شد. خواب راحت و آرام با مدیتیشن امکان پذیر خواهد بود.

محققان به این نتیجه رسیده اند که نه تنها مدیتیشن تا حد زیادی با حس آرامش و تمدد فیزیکی اعصاب مرتبط است، بلکه مراقبه همچنین می تواند مزایای شناختی و روان شناختی شما را به قدری تغییر دهد که اثرات آن در طول روز (و در حین درگیری با مشغله های پر دردسر روزانه) نیز باقی بماند. مدیتیشن شبانه (قبل از خواب) به شما کمک می کند که صبح روز بعد، آرامش و در عین حال هشیاری و کارایی بیشتری داشته باشید. این اثرات تا حد زیادی در مطالعات و تحقیقات پزشکی نیز اثبات شده است. شما همچنین می توانید از  آن دسته کالاهای خواب استفاده کنید که به شما کمک می کنند خواب بهتری داشته باشید.

برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید.

صبح - کادو

بسیاری از ما، انرژی و بازدهی بالایی در ساعات ابتدایی صبح نداریم. و یا حتی اگر به طور طبیعی انسان سحرخیزی باشیم، درگیری با مشغله های متعدد و وقت گیری که از زمان خواب ما کاسته و انرژی ما را بگیرند، می تواند هشیاری و بازدهی همیشگی را تا حد زیادی کاهش دهد. درگیری با کارهای ریز و درشتی که باید قبل از رفتن به سر کار و یا مدرسه و دانشگاه انجام دهید (و به خصوص اگر نتوانید از پس انجام آنها برآیید)، ممکن است استرس زیادی به شما وارد کرده و این احساس تا پایان روز با شما باقی بماند.

علاوه بر راه حل ساده و در عین حال سختی که برای حل این مشکل وجود دارد (زودتر از خواب بیدار شدن، راه حلی است که برای بسیاری از افراد به هیچ عنوان واقع بینانه نیست)، تمام کارشناسان بر سر این مساله توافق دارند که یک روند آماده سازی شبانه مناسب برای انجام کارها و وظایف مختلف می تواند اثرات شگفت آوری در کاهش آشفتگی های صبح روز بعد داشته باشد. حتی کارهای بسیار ساده ای، همچون نکاتی که در اینجا مورد بحث قرار گرفت، ممکن است صبح شما را ساده تر نموده، و برای باقی روز، حس مثبتی به شما اعطا نماید.

منبع: thelist




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *