پیتزا - کادو

چگونه بدون چاق شدن پیتزا بخورید! (بخش اول)

چگونه بدون چاق شدن پیتزا بخورید!

از پنیر پیتزای خوش طعمی که توی دهان آب می شود گرفته تا طعم شیرین سس و تردی خمیر پیتزا، ترکیب و بافتی به وجود می آورد که به سختی می توان از امتحان کردنش سر باز زد. در این مطلب، نکاتی برای کشف بهترین و ساده ترین راه برای کاهش کالری، چربی و کربوهیدرات موجود در پیتزا بدون انکار علاقه آتشینتان به این غذای محبوب و پرطرفدار ایتالیایی به شما ارائه خواهد شد.

  1. پیتزایی با یک خمیر نازک تر سفارش دهید.

بیشترین کالری پیتزا در خمیر زیرین آن نهفته است. صرف نظر از انباشته شدن آن با کالری، این خمیر اساسا عاری از هرگونه مواد مغذی است. و این به این دلیل است که اغلب کیک ها و خمیرها از آرد سفید تصفیه شده تولید می شوند که موجب افزایش سطح انسولین شده و هوس شما را بیشتر و بیشتر می کنند. پس هر چه خمیر کمتری صرف کنید، بهتر است. بنابراین خمیر نازک و جادویی برای پیتزایتان انتخاب نمایید.

  1. درخواست کنید پیتزایتان را دو برابر برش دهند.

پیتزا - کادو

در حالی که بیشتر پیتزاها به هشت قطعه تقسیم می شوند، شما از آشپز یا گارسون بخواهید پیتزا را در ۱۶ برش به شما ارائه کند. با یک تکه شروع کنید و فقط اگر واقعا گرسنه بودید، قطعه دیگری برداشته و صرف کنید. همچنین، بهتر است پیتزایتان را با یک غذای فیبری و جادوئی مانند سالاد مرغ ترکیب کنید.

  1. به پیتزاهای دو نفره “نه” بگویید.

اندازه استاندارد برای پیتزاهای دو نفره از سطح بسیار بالایی از کالری برخوردار است. اگر چه تمام پیتزاها تا این اندازه بد نیستند، اما به هر حال همیشه بهتر است یک پیتزای یک نفره برای خود انتخاب کنید، حتی اگر سطح آن به طور کامل با مواد غذایی مختلف پر شده باشد. کم کردن کالری دریافتی یکی از راه های ساده و طبیعی برای کاهش وزن است.

  1. پاکسازی کنید!

هنگامی که شما استخری از روغن شناور را روی سطح بالای پنیر پیتزایتان مشاهده می کنید، یک دستمال برداشته و روغن های اضافی را پاک کنید. با این کار می توانید در حدود ۵۰ کالری در خوراکتان صرفه جویی کنید. این یک پیروزی قطعی است!

  1. از خوردن گوشت شور پرهیز کنید و در عوض به مصرف پروتئین های دیگر اضافه کنید.

پیتزا - کادو

اضافه کردن پروتئین به پیتزا، شما را زودتر سیر خواهد کرد. این بدان معنا است که شما وسوسه کمتری برای خوردن یک برش پیتزای دیگر خواهید داشت. اما هر نوع منبع مغذی ایجاد عضله ای نمی تواند برای این امر موثر و مناسب باشد. پیتزاهای کلاسیکی مانند پپرونی، بیکن، و سوسیس سرشار از انواع چربی های اشباع شده و مقدار زیادی نمک می باشند. در عوض بهتر است از مرغ ها یا آنچوی ها (یک منبع غنی از چربی های سالم) استفاده کنید.

  1. یک شب مدیترانه ای داشته باشید – نه یک شب پیتزایی!

شما هنوز هم می توانید در هنگام صحبت با بچه ها، آن را شب پیتزایی خطاب کنید، اما در واقعیت باید به آن به عنوان یک شب مدیترانه ای فکر کنید. به جای سفارش تنها یک پیتزای ساده، غذاهای مملو از سبزیجات و پروتئین مختلفی مانند سبزیجات کبابی، و سالاد با مرغ یا میگوی کبابی و یا یک سالاد رژیمی را برای خود انتخاب کنید. سپس فقط کمی پیتزا برای تقسیم بین تمام خانواده سفارش دهید.

  1. از درون جعبه پیتزا، غذا نخورید.

اگر قرار است پیتزا را در خانه بخورید، درون بشقاب پیتزا بخورید، نه از جعبه! تحقیقات نشان می دهد که مردم هنگامی که از یک بشقاب بزرگتر برای غذا خوردن استفاده کنند، غذای بیشتری می خورند. نه تنها پیتزا خوردن در یک بشقاب کوچکتر، مغز شما را فریب می دهد که غذای بیشتری خورده اید، بلکه نگه داشتن برش های دیگر پیتزا داخل جعبه، باعث می شود قبل از برداشتن برش بعدی دوباره فکر کرده و در مورد گرسنگی یا سیر بودنتان تصمیم بگیرید.

می توانید موارد بعدی را در بخش دوم از این لیست بخوانید.

منبع: thisisinsider

 




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *