پیتزا - کادو

چگونه بدون چاق شدن پیتزا بخورید! (بخش دوم)

چگونه بدون چاق شدن پیتزا بخورید!

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که نمی توانید از خوردن پیتزا دست بکشید. در این مطلب و بخش اول از آن راه هایی به شما ارائه می شود که می توانید با به کارگیری آن ها کالری کمتری را از خوردن پیتزا دریافت کنید و با خیال راحت تر پیتزا بخورید.

  1. در خانه آشپزی می کنید؟ سس را خودتان تهیه کنید.

سس های کنسرو شده می توانند معدن بزرگی از شکر باشند، پس بهتر است خودتان آن را تهیه کنید. روش های بسیار ساده ای تهیه سس در خانه وجود دارد. برای این امر، کافی است یک جستجوی ساده اینترنتی انجام دهید.

پیتزا - کادو

  1. مراقب بادمجان باشید!

درست است که بهتر است سبزیجات مختلف را به پیتزایتان اضافه کنید، اما انواع سبزیجات برای این کار مناسب نیستند. به عنوان مثال، بادمجان باید قبل از قرار داده شدن روی پیتزا سرخ شود، که این بدان معنا است که ضررش از سودش بیشتر خواهد بود.

  1. از خمیرهای پر از پنیر یا خمیرهای ضخیم دوری کنید.

پنیر زیادی روی سطح پیتزا وجود دارد، بنابراین واقعا لازم نیست داخل خمیرش هم از پنیر پر شده باشد. همچنین، خمیر ضخیم به معنای سطح بیشتری از کالری است و به طور معمول هیچ بهبودی در طعم غذا ایجاد نمی کند.

  1. سبزیجات مختلف را به پیتزا اضافه کنید.

پیتزا - کادو

شما می توانید با این کار، شاخص گلیکوزمی پیتزا را کاهش دهید – شاخص گلیکوزمی، معیاری برای اندازه گیری میزان چگالی گلوکز خون در واکنش به یک غذای خاص است. از سبزیجات خام و گوشت های نازک  یا استیک با پروتئین ضعیف برای این کار استفاده نمایید.

  1. یک پیتزای کامل سفارش ندهید، چند برش سفارش دهید.

اگر کنترل پروتئین، مساله اصلی شما است، چند برش سفارش دهید، نه یک پیتزای کامل. شما همچنین می توانید پیتزای کامل را با فرد دیگری شریک شوید.

  1. می خواهید پیتزا را خودتان تهیه کنید؟ آرد سفید را با آرد نارگیل جایگزین نمایید.

جایگزین کردن آرد سفید با آرد نارگیل، نه تنها میزان مصرف کربوهیدرات را به شدت کاهش می دهد، بلکه این آرد از ۱۱ برابر فیبر بیشتری برخوردار است. باید مصرف کربوهیدارت را به هر قیمتی کاهش دهید.

  1. ادویه پیتزا را بیشتر کنید.

پیتزا - کادو

اگر می خواهید متابولیسم یا سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید، ادویه بیشتری به پیتزایتان اضافه کنید. برای این کار، پیتزای خود را با فلفل سیاه، فلفل قرمز، و ادویه های تند دیگر ترکیب کرده و از مزایای بالایش بهره مند شوید.

  1. از گوجه فرنگی استفاده کنید.

بزرگترین مزایای سلامتی در پیتزا از سس گوجه فرنگی غنی از لیکوپن به دست می آید. مطالعات اخیر نشان داده که این ماده ممکن است در مقابله با سرطان پروستات نیز موثر باشد.

  1. بهتر است کلا از آرد استفاده نکنید.

بهتر است از آرد تصفیه شده ای که قند خون را بالا می برد – و یا هر آرد دیگری- برای تهیه پیتزا استفاده نکنید. مواد غذایی دیگری مانند سیب زمینی شیرین هم می توانند یک خمیر پیتزای خوشمزه باشند.

  1. از غلات کامل استفاده کنید.

پیتزا - کادو

بهتر است پیتزای خود را با غلات کامل سفارش داده یا تهیه کنید. اگر خمیر پیتزایتان نازک هم باشد، مزایای آن بهتر نیز می شود!

  1. مقدار پنیر روی پیتزا را کاهش دهید.

سفارش پیتزا با پنیر کمتر، راه آسانی برای کاهش مصرف چربی اشباع شده حتی تا ۵۰ درصد است! حتی اگر تصمیم بگیرید پیتزای خود را با یک قاشق غذاخوری اضافی پنیر پارمسان تند (فقط ۲۲ کالری) سفارش داده یا تهیه کنید، هنوز هم تا حد زیادی در مصرف کالری صرفه جویی کرده اید.

منبع: thisisinsider

 




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *