ورزش صبحگاهی - کادو

راه های موثری برای تضمین انجام ورزش صبحگاهی !

راه های موثری برای تضمین انجام ورزش صبحگاهی !

شاید شما هم بارها سعی کرده اید فرد سحرخیزی بوده و صبح ها زودتر از ساعت موعود برای انجام ورزش صبحگاهی یا رفتن به باشگاه از خواب بیدار شوید. اما زمانی که زنگ ساعت به صدا در می آید، بدنتان از همکاری با شما امتناع کرده و به این ترتیب، برنامه ورزشتان یک روز دیگر هم عقب خواهد افتاد و شما با احساس خستگی از خواب بیدار شده اید.

ورزش صبحگاهی، عادت بسیار سختی است اما ورزش کردن یکی از راه های مفید برای غلبه بر افسردگی است. در عین حال، تمرینات صبحگاهی مزایای بسیار زیادی دارند، چرا که این امر متابولیک یا سوخت و ساز بدن شما را به راه خواهد انداخت. اما راه حل این امر چه می تواند باشد؟ در این مطلب، ترفندهایی برای ارتقا سبک زندگی و  کمک به انجام تمرینات ورزشی صبحگاهی به شما ارائه خواهد شد.

از شب قبل، برای موفقیت لباس بپوشید.

ورزش صبحگاهی - کادو

دلیلی ندارد صبح ها وقت خود را صرف انتخاب و پوشیدن لباس کنید. اگر می خواهید ورزش کنید، باید اطمینان حاصل نمایید که تمام وقتتان صرف انجام ورزش خواهد شد. به همین دلیل، یکی از راه های ممکن این است که با لباس های ورزشی خود به رختخواب رفته و زمانی زیادی (حتی تا ۲۰ دقیقه) از صبح خود را به جای روند لباس پوشیدن به ورزش بیشتر اختصاص دهید.

سیستم دوستان ورزشی خود را به روز رسانی کنید!

ورزش صبحگاهی - کادو

همه ما می دانیم که داشتن یک همراه و همگام در روند ورزش صبحگاهی می تواند انگیزه ما را برای جدا شدن از رختخواب افزایش دهد. بنابراین، بد نیست از مربی تمرینی یا دوست و همراه ورزشی خود بخواهید با فرستادن یک پیام ترغیب کننده، به شما در کنده شدن از رختخواب کمک کند.

چند آبنبات نعنایی روی میز پاتختی خود قرار دهید

کار دیگری که می توانید برای حل مشکل خود انجام دهید این است که به محض اینکه زنگ ساعتتان به صدا در آمد، یک آبنبات نعنایی داخل دهانتان قرار دهید. شکر موجود در آبنبات نعنایی موجب تحریک مغز شده و نعنا به خودی خود باعث رشد جوانه های چشایی زبان خواهد شد. شما می توانید بدن خود را به طور کامل فریب دهید که غذا در حال ورود به معده است. بنابراین، شما هم از شر بوی بد صبحگاهی دهانتان خلاص می شوید و هم ذهن و بدن خود را از خواب بیدار خواهید کرد.

فاصله بین تخت و ساعت زنگ دار خود را افزایش دهید

ورزش صبحگاهی - کادو

صدای زنگ ساعتتان را بالا ببرید و آن را در دورترین گوشه اتاق قرار دهید. به این ترتیب، شما باید برای خاموش کردن آن از تخت خارج شوید. این یک ایده جدید نیست، اما می تواند واقعا مفید باشد. اگر می خواهید بتوانید صبح زود با موفقیت از خواب برخاسته و ورزش کنید، تنها راه حل این است که مجموعه ای از موانع و اغراض های احتمالی را از بین ببرید. بنابراین شب ها قبل از خواب، می توانید زنگ ساعت خود را تنظیم کرده و سپس، آن را جلوی درب اتاق و کنار کفش های ورزشی خود قرار دهید. همچنین، استفاده از یک زنگ ناخوشایند و بدصدا برای ساعتتان می تواند یک راه حل موثر دیگر برای بیداری (هر چه سریعتر) باشد.

به خودتان انگیزه بدهید

بهتر است وقتی زنگ ساعت را قطع می کنید، به جای اینکه مجددا به خواب روید، چشمان خود را بسته و ذهنتان را در حالت آماده سازی روانی قرار دهید. به عنوان مثال، چند دقیقه با کلمات و جملات انگیزاننده با خود صحبت کنید. مثلا بگویید: ” خوب، تو می توانی این کار را انجام دهی “یا، “همین الان از رختخواب بلند شو.” اما در نهایت، شما باید خودتان را به اندازه کافی برای ایجاد انگیزه لازم برای انجام ورزش صبحگاهی متقاعد کنید.

منبع: birchbox

 

 




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *