استرس و اضطراب - کادو

راه هایی برای کمک به کاهش استرس و اضطراب ! (بخش اول)

راه هایی برای کمک به کاهش استرس و اضطراب !

آیا می دانستید که استرس و اضطراب یک اختلال عصبی معمول در امریکا است که ۱۸ در صد از جمعیت از آن رنج می برند؟ بر اساس تحقیقات انستیتو بین المللی سلامت روان، زنان ۶۰ درصد بیشتر از مردان در معرض این اختلال قرار دارند. روش های زیادی برای کاهش استرس وجود دارد از گوی های کاهش استرس گرفته تا درمان های دارویی. اما چگونه با استرس مقابله کنیم؟ 

استرس و اضطراب چیست؟

استرس و اضطراب - کادو

اضطراب به زبان ساده واکنش بدن شما به شرایط خطرناک یا ناآشنا است. اضطراب اغلب از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برنامه های تلویزیونی و فیلم ها به ما آموخته اند که افراد مضطرب همه یک شکل دارند: آشفته، عصبی، و در حال ناخن جویدن! با این حال، بسیاری از افراد مضطرب از هیچ نشانه خارجی واضحی برخوردار نیستند. در نتیجه، ممکن است افراد متوجه نباشند که عمیقا مضطرب هستند.

اضطراب روزمره با انواع مختلفی از علائم همراه است: علائمی مانند عصبانیت یا بی تابی، ناامیدی، افزایش ضربان قلب، تعریق، تنفس سریع، بی خوابی، مشکل در تمرکز، و یا مشکلات دستگاه گوارش. چیزی که  استرس و اضطراب روزمره را از اختلالات اضطراب متفاوت می کند، طول و شدت چنین علائمی است. همچنین، اختلالات اضطراب تاثیر عمیق تری بر زندگی شما دارند. به عنوان مثال، جلوگیری از انجام فعالیتهای روزمره یا ایجاد مشکل درخروج از خانه.

احساس استرس و اضطراب را درک کنید

استرس و اضطراب - کادو

در حالی که این امر ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، تشخیص اضطراب بهتر از تلاش برای نادیده گرفتن آن است. افراد مبتلا به اضطراب سعی می کنند از این احساس دور شوند که این کار در واقع باعث رشد آن می شود. مواجهه با اضطراب می تواند شما را توانمند سازد. هنگامی که شما مشکل را شناسایی کردید، می توانید تصمیم بگیرید چگونه باید آن را حل کنید.

از خواب کمک بگیرید

استرس و اضطراب - کادو

هر چند خواب زیاد یکی از علائم افسردگی است اما تعیین ارتباط بین مشکلات خواب و اضطراب، درست مثل این پرسش است که اول مرغ بوده یا تخم مرغ! نه تنها اضطراب می تواند باعث شود خوابتان با مشکل مواجه شود، بلکه بی خوابی نیز می تواند منجر به بروز اختلال اضطراب شود. در واقع، محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی کشف کردند که کمبود خواب می تواند مناطقی از مغز را که به «اضطراب پیش بینی کننده» کمک می کنند، یا نگرانی زیادی در مورد وقایع یا موقعیت های آینده ایجاد می کنند، فعال کند.

یک خواب خوب شبانه می تواند به بهبود سلامت کلی و توانایی شما برای مقابله با استرس کمک کند. برای این کار، باید با فعالیت هایی مانند مطالعه، پخش موسیقی ملایم، حمام، و خاموش کردن لوازم الکترونیک حداقل یک ساعت قبل از خواب، بدن خود را برای خواب آماده کنید.

سوخت بدن خود را تامین کنید

استرس و اضطراب - کادو

اگر چه برخورداری از یک رژیم غذایی سالم نمی تواند اضطراب را درمان کند، اما می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد. یک رژیم غذای غنی از غلات کامل، سبزیجات و میوه ها، گزینه های سالم تری نسبت به کربوهیدرات های ساده در غذاهای فست فود به شمار می رود.

کربوهیدرات های مرکب، با کندی بیشتری متابولیزه می شوند و بنابراین، به حفظ سطح قند خون کمک کرده و احساس آرامش بیشتری برایتان به وجود می آورند. زمان غذا خوردن شما نیز مهم است. هیچ وعده ای را از دست ندهید، این کار ممکن است باعث کاهش میزان قند خون شما شده و منجر به بروز احساس خجالت و استرس و اضطراب شود. غذاهای غنی از منیزیم، روی، امگا ۳، و اسیدهای چرب و ویتامین ب می توانند به کاهش علائم اضطراب کمک کنند.

فعالیت بدنی داشته باشید

استرس و اضطراب - کادو

در بعضی از مطالعات، تمرینات منظم بدنی نیز به اندازه داروها برای کاهش علائم اضطراب و افسردگی در برخی افراد موثر بودند. ورزش ایروبیک می تواند با کاهش تنش در بدن و افزایش مواد شیمیایی ضد استرس و اضطراب در بدن به کاهش اضطراب کمک کند.

همچنین، با توجه به یافته های انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، ورزش به مغز کمک می کند تا با استرس مقابله کرده، خستگی را کاهش داده، هشیاری و تمرکز را افزایش داده، و توانایی خواب شما را بهبود دهد. شما می توانید اثرات ضد اضطراب ورزش را بعد از ۵ دقیقه تجربه کنید. البته بهتر است ابتدا با دکتر خود صحبت کنید. ورزش شاید نتواند برای افرادی که با اختلالات اضطرابی زندگی می کنند، جایگزین مناسبی به جای درمان پزشکی باشد. اما این را بدانید که پیاده روی و کوهنوردی ورزش های مناسب برای ذهن هستند.

می توانید راه های دیگر برای کاهش استرس و اضطراب را در بخش دوم از این لیست بخوانید.

منبع: thelist

 




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *